Warme klusmorgen
Joure
Ondanks de tropische hitte vond op de aangekondigde zaterdag 20 juni 2026, de klusmorgen plaats op zowel de begraafplaats als in de pastorietuin. Normaliter beginnen we om negen uur; rond de klok van tien uur is er dan koffie met wat erbij en rond de klok van half twaalf is er dan de gezamenlijke afsluiting met een drankje en een hapje. Deze keer kenmerkte de klusmorgen zich ten opzichte van alle vorige bijeenkomsten op alle punten door afwijkend ‘gedrag’. Sommigen waren al vroeg van start gegaan; anderen kwamen later op het ‘slachtveld’ en weer anderen hadden zich vooraf al afgemeld om aan de klusmorgen deel te nemen. Met een bezetting van 11 mensen hebben we toch weer heel wat werk verzet. Tijdens de koffiepauze werd gezamenlijk besloten af te zien van de altijd gezellige afsluiting. Na de koffiepauze viel de klusgroep uiteen; sommigen gingen direct huiswaarts; anderen, die nog energie hadden om verder te werken, werden gevraagd om de werkzaamheden op de begraafplaats voort te zetten. Tot slot; geniet van een welverdiende zomervakantie en we hopen elkaar eind juli weer te ontmoeten op de klusmorgen; een ieder is dan weer van harte welkom.
Tekst en foto’s: Douwe Zwaga


